viernes, 1 de febrero de 2013

Anul 1952

               Cel de-al treilea an din istoria Formulei1 a inceput in data de 18 mai 1952 si s-a terminat in data de 7 septembrie 1952, campionatul avand 8 curse. Prima cursa a avut loc in Elvetia, la Bremgarten, iar apoi au continuat in aceasta ordine: Indianapolis (Statele Unite ale Americii), Spa-Francochamps (Belgia), Rouen-Les-Essarts (Franta), Silverstone (Marea Britanie), Nurburgring (Germania), Zandvoort (Olanda) si Monza (Italia). Au participat, la cel putin o cursa din sezon, 42 de echipe si 87 de piloti, doar 22 reusind sa obtina cel putin un punct (acordat pentru pozitia turul cel mai rapid al unei curse la finalul cursei). Castigatorul campionatului a fost Alberto Ascari, din partea Scuderiei Ferrari.
                La fel ca anul 1951, acest an 1952 reprezinta un an foarte important pentru istoria echipei Scuderia Ferrari deoarece in acest sezon un pilot al acestei echipe reuseste sa castige campionatul pilotilor. Acest pilot este Alberto Ascari, ce a reusit sa castige sase din cele opt curse din sezon, toate cele sase fiind victorii la rand din ultimele sase etape spuse mai sus. De altfel sapte din cele opt curse din sezonul 1952 au fost castigate de catre un pilot din echipa Scuderia Ferrari, doar o singura cursa fiind castigata de un american in cursa de casa de la Indianapolis. Celalalt pilot al Scuderiei care a reusit sa obtina o victorie din calendarul competitional a fost Piero Taruffi, ce a obtinut victoria in prima cursa a sezonului, in Elvetia. Colegii lor de echipa au fost Andre Simon, Giusepe Farina (cel care sezonul trecut evolua pentru echipa Alfa Romeo, castigand si titlul acolo) si Luigi Villoresi. La finalul sezonului Alberto Ascari castiga titlul, Giusepe Farina obtine locul 2, Piero Taruffi cel de-al treilea loc in campionat, Luigi Villoresi obtine pozitia a opta, iar Andre Simon nu reuseste sa obtina nici macar un punct in tot sezonul. Pneurile folosite de echipa au fost Pirelli si Firestone, o noutate pentru acest sezon.
                Asadar in acest an Scuderia Ferrari marcheaza un reper important in istoria sa, fiind cel mai prolific an de pana atunci al echipei si primul an in care un pilot al echipei obtine un titlu mondial. De altfel in acest sezon Scuderia Ferrari nu a avut adversar, castigand aproape tot ce era posibil de castigat. Tot podiumul finalului de sezon era ocupat doar de piloti ai Scuderiei Ferrari. In poza il aveti pe castigatorul acestui sezon, Alberto Ascari.

No hay comentarios:

Publicar un comentario