lunes, 4 de febrero de 2013

Anul 1955

            Acesta a fost cel de-al saselea sezon de Formula1 din istorie si numarul curselor a scazut in comparatie cu anul trecut, desfasurandu-se doar sapte curse. Prima cursa a avut loc in data de 16 Ianuarie 1955, iar ultima pe 11 Septembrie. Castigatorul sezonului a fost Juan Manuel Fangio, al doilea dublu castigator al titlului mondial al pilotilor, primul titlu obtinand-ul in urma cu doar un an. S-a observat o dominare clara din partea celor de la Mercedes, acestia castigand cinci din cele sapte curse. Calendarul complet il aveti aici:

1. Buenos Aires (Argentina)      16 Ianuarie
2. Monaco (Monaco)               22 Mai
3. Indianapolis (SUA)               30 Mai
4. Spa-Francochamps (Belgia)  5 Iunie
5. Zandvoort (Olada)                19 Iunie
6. Aintree (Marea Britanie)        16 Iulie
7. Monza (Italia)                       11 Septembrie

             Ferrari si-a continuat declinul in acest sezon, continuand cu rezultate mai putin satisfacatoare. In acest sezon cei de la Ferrari au strans doar o victorie. Aceasta victorie a fost adusa de catre pilotul francez Maurice Trintignant la Monaco, pentru el fiind primul sezon in monopostul Ferrari, ba chiar mai mult, a doua cursa. Spre finalul sezonului cei de Ferrari aleg sa isi inlocuiasca propiul sasiu cu cel produs de Lancia, D50, deoarece acestia s-au retras din competitie. Motivul pentru care cei de la Lancia au luat aceasta decizie a fost moartea vestitului pilot la acea vreme, Alberto Ascari, dupa ce acesta a avut un accident in cursa de la Monaco, monopostul lui tasnind in apa Marii Mediterane. Dupa retragerea echipei Lancia din competie, doi dintre pilotii acestei echipe si anume Luigi Villoresi si Eugenio Castellotti s-au alaturat echipei Scuderia Ferrari.
            Ferrari a batut si in acest an recordul de piloti folositi in echipa lor, un numar de zece piloti participand la cursele sezonului. Cei mai cunoscuti sunt: Giusepe Farina, José Froilán González, Maurice Trintignant si Mike Hawthorn. Cel mai bine clasat la finalul sezonului dintre pilotii Ferrari s-a aflat Eugenio Castellotti, pe pozitia a treia, urmat indeaproape de Maurice Trintignant ce a terminat sezonul pe locul 4. Pilotii echipei Ferrari au folosit mai multe monoposturi: Ferrari625, Ferrari555, dar si D50; toate monoposturile fiind dotate cu motoare de 2,5 litri. O premiera pentru echipa Scuderia Ferrari a fost utilizarea pneului Englebert si renuntarea pentru prima data in istorie a folosirii pneului Pirelli.
           Asadar in acest sezon Ferrari nu a avut performante de laudat, suferind inca de pe urma reintrarii in competie a celor de la Mercedes. In video puteti vedea startul cursei de la Monaco din anul 1955, dar si un scurt rezumat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario