sábado, 2 de febrero de 2013

Anul 1953

             In cel de-al patrulea sezon de Formula1 au avut loc 9 curse, prima cursa a avut loc pe data de 18 Ianuarie, iar apoi s-a facut o pauza lunga de mai bine de trei luni, cursa a doua avand loc pe data de 30 mai. Ultima cursa s-a tinut in data de 13 septembrie. Calendarul competitional arata cam asa:
1. Buenos Aires (Argentina)      18 Ianuarie
2. Indianapolis (SUA)               30 Mai
3. Zandvoort (Olanda)              7 Iunie
4. Spa-Francochamps (Belgia)  21 Iunie
5. Reims (Franta)                      5 Iulie
6. Silverstone (Marea Britanie)  18 Iulie
7. Nurburgring (Germania)        2 August
8. Bremgarten (Elvetia)             23 August
9. Monza (Italia)                       13 Septembrie

            La fel ca in anii trecuti numarul pilotilor participanti la cel putin o cursa este foarte mare, dar doar 19 dintre ei au reusit sa puncteze. Castigatorul acestui sezon  a fost Alberto Ascari din partea echipei Ferrari, cel care castiga cel de-al doilea sau titlu in doi ani consecutivi.
            Pentru echipa Scuderia Ferrari acesta a fost un an in care au demonstrat ca nu din intamplare au castigat titlul sezonul trecut, acestia reusind sa castige sapte din cele noua curse din calendarul competitional. Pilotii din echipa Scuderia Ferrari s-au inmultit acest sezon, numarul lor ajungand la sase. Acestia sunt: Alberto Ascari, Giusepe Farina, Luigi Villoresi, Mike Hawthorn, Umberto Maglioli, Piero Carini. Desigur cel mai cunoscut dintre toti era Alberto Ascari, castigator sezonul trecut al titlului de cel mai bun pilot. Acesta confirma si in acest an si reuseste sa castige cinci curse si in acest mod isi asigura titlul. Celelalte doua victorii ale echipei Ferrari au fost obtinute de Mike Hawthorn in Franta si de Giusepe Farina in Germania.
            La finalul sezonului Alberto Ascari castiga titlul, Giusepe Farina obtine locul trei in clasament, Mike Hawthorn locul 4, Luigi Villoresi locul , iar Umberto Maglioli si Piero Carini nu reusesc sa castige nici macar un punct. Masina acestui sezon a echipei se numea Ferrari500 si folosea un motor de 2 litri. Pneurile utilizate in timpul sezonului de catre echipa Scuderia Ferrari au fost pneurile Pirelli
            Asadar un sezon foarte bun pentru echipa Ferrari, in care domina concurenta si in care obtine un nou titlu de cel mai bun pilot, al doilea din istorie. In poza il aveti pe Alberto Ascari in cursa de la Spa-Francochamps iesind din celebra curba EAU-ROUGE.

No hay comentarios:

Publicar un comentario