sábado, 2 de febrero de 2013

Anul 1954

            In anul 1954 au avut loc 9 curse, prima cursa in data de 17 Ianuarie, iar apoi, la fel ca in sezonul trecut s-a facut o pauza destul de lunga de aproximativ trei luni, sezonul urmand sa se incheie in data de 24 Octombrie. Calendarul competitional a fost urmatorul:

1. Buenos Aires (Argentina)         17 Ianuarie
2. Indianapolis (SUA)                  31 Mai
3. Spa-Francochamps (Belgia)     20 Iunie
4. Reims (Franta)                         4 Iulie
5. Silverstone (Marea Britanie)     17 Iulie
6. Nurburgring (Germania)           1 August
7. Bremgarten (Elvetia)                22 August
8. Monza (Italia)                          5 Septembrie
9. Pedralbes (Spania)                  24 Octombrie

               Noutatea acestui sezon a fost inlocuirea motorului de 2 litri cu cel de 2,5 litri, dar nu a fost obligatoriu utilizarea acestui motor de 2,5 litri. Astfel unele echipe au continuat sa evolueze cu motorul de 2 litri, cele mai importante echipe insa au apelat la un motorul mai puternic de 2,5 litri, printre aceste echipe aflandu-se si echipa Scuderia Ferrari. Ca urmare a acestei schimbari din regulamentul Formulei1, echipa Mercedes a reintrat in vreo competie pentru prima data dupa terminarea celui de-al doilea razboi mondial, acetia fiind un mare adversar in lupta pentru titlu. De altfel echipa Mercedes reuseste sa obtina in acest sezon patru victorii. Numarul pilotilor care au reusit sa obtina macar un punct de-a lungul sezonului a crescut la 26. Castigatorul campionatului a fost Juan Manuel Fangio, un argentinian care a concurat pentru echipa italiana Maserati in primele trei curse, iar apoi s-a schimbat, evoluand pana la final de sezon la echipa Mercedes.. Cele mai multe victorii au fost obtinute de Mercedes (patru), iar Maserati si Ferrari au castigat fiecare cate doua curse.
               Pentru echipa Scuderia Ferrari acest sezon a fost unul foarte dificil; reaparitia echipei Mercedes ingreunand situatia echipei si dificultand aparitia rezultatelor bune. Pe langa asta, campion cu echipa Ferrari doi ani la rand, Alberto Ascari doreste sa paraseaca echipa si sa concureze cu Lancia. Aceasta echipa pregatea un nou monopost, D50, dar nu a fost gata la timp, astfel ca Alberto Ascari nu a reusit sa concureze decat in cursa numarul 9 pentru noua lui echipa. Asadar a fost o schimbare destul de proasta petru el. Totusi acesta a concurat pentru Scuderia Ferrari in cursa de casa de la Monza.
              Echipa Scuderia Ferrari reuseste sa obtina doua victorii in acest sezon, in scadere fata de sezonul trecut cand au reusit sa obtina cinci victorii. Aceste victorii au fost obtinute de catre José Froilán González, la Silverstone si Mike Hawthorn la Pedralbes. S-a consemnat un record pentru echipa Scuderiei in acest sezon, acesta fiind dat de numarul mare de piloti folositi in cel putin o cursa. Opt piloti au fost folositi in total. Pe langa cei doi castigatori de etapa amintiti mai sus au mai participat: Giusepe Farina, Umberto Maglioli, Maurice Trintignant, Piero Taruffi, Robert Manzon si Alberto Ascari. Noul monopost Ferrari pentru acest sezon a fost numit Ferrari Tipo 625, care utiliza un motor de 2,5 litri. Pneul folosit in acest sezon a fost Pirelli.
               Asadar acest sezon nu a fost unul foarte fericit pentru echipa Scuderia Ferrari deoarece acestia nu au reusit sa se ridice la standardele ridicate de cei de la Mercedes, ba chiar si de cei de la Maserati. Pe langa asta ei si-au pierdut in acest sezon pilotul principal, cel care i-a adus echipei primele doua titluri mondiale, Alberto Ascari. In imagine il avem pe primul pilot de origine engleza care a castigat vreo cursa pentru echipa Scuderia Ferrari, Mike Hawthorn. Vom continua istoria in urmatoarele postari!!
             

No hay comentarios:

Publicar un comentario